کد خبر: 1213332
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
هادی محمدی
هادی محمدی

از یک صد سال قبل، استعمارگران اروپایی و در صدر آن‌ها انگلیس که جهان و مردم کشور‌ها را نادیده گرفته و ثروت‌های آن‌ها را غارت کرده‌اند، برای یک سازه استعماری پایدار و جدید در فلسطین برنامه‌ریزی کرده و رژیم صهیونیستی را در ۱۹۴۸ در غرب آسیا شکل داده و در یک نمایش بین‌المللی و کاربرد رشوه‌های مالی و سیاسی، از مجمع عمومی سازمان ملل مجوز غیرقانونی و غیر الزام‌آور گرفتند. 
وظیفه کار برای این رژیم صرفاً ایجاد یک پادگان وحشی از تروریست‌های صهیونیست نبود بلکه ابزاری برای سیطره جدید و حفظ منافع استعماری در این منطقه بود لذا با نقض همه قوانین انسانی، بین‌المللی و حقوقی، کشتار و ویرانی و کوچ اجباری را بر مردم فلسطین تحمیل کردند و تا امروز و بر اساس جوهره وحشی غربی و استکباری به نسل‌کشی در فلسطین و غارت در منطقه ادامه دادند و حکومت‌های وابسته و مزدور را سامان دادند. اینگونه نیست که جرایم غربی و امریکایی صرفاً در فلسطین استمرار داشته، بلکه تمامی شعوب و حکومت‌های این منطقه و جهان را شامل شده است. سوریه را با دکترین جنگ تروریستی و نیابتی ویران کردند و عراق را تا مرز نابودی به پیش برده و با نمایش داعش، خود را ناجی و میانجی معرفی کردند. لبنان از زمان تأسیس رژیم نامشروع صهیونیستی روی آرامش و امنیت ندیده و همواره مقصدی برای توسعه‌طلبی و جنایت صهیونیست‌ها بوده و حتی از دزدی آب و خاک این سرزمین چشم‌پوشی نکرده‌اند. یمن یک تاریخ طولانی از خوی وحشی انگلیسی در اشغالگری و غارت و مداخله‌گری در امان نبوده و تا امروز از توطئه‌های جنگ‌افروزی و کشتار و ویرانی آن‌ها رنج کشیده و با گردنکشی امریکایی تکبر حکومت‌های مزدور و مجری طرح‌های جدید امریکا و غرب، جنگ ویرانگر هشت ساله را پشت سر گذاشته است. این تصویر و سرنوشت سیاه را که حاصل سیاست‌های استعماری و خوی وحشی استکباری امریکا و غرب است، در کشور‌های دیگر در نقاط مختلف جهان می‌توان برشماری کرد. 
نکته مهم این است که از نگاه و روایت امریکایی، صهیونیستی و غربی و حتی دست نشاندگان آن‌ها در غرب آسیا، مردم و کشور‌های منطقه حق اعتراض به دست گرفتن سرنوشت خود را ندارند، ولی امریکا، غرب و رژیم صهیونیستی تمام حقوق نامشروع مداخله و اشغالگری و ارتکاب جنایت و غارت منطقه و جهان را داراست. به همین دلیل برای اصرار بر نادیده گرفتن اراده و شعور و حقوق مردم منطقه، واکنش‌های آنان را که امروز در قالب مقاومت دلیرانه، ارکان سیاست‌های ۱۰۰ ساله استعماری را هدف قرار داده، تحریک از سوی ایران قلمداد می‌کنند. اگرچه لیست بلندی از تاریخ مداخله‌گری و اشغال و غارت و قتل انگلیسی، غربی و امریکایی و جرایم صهیونیستی در چتر امریکایی و غربی را در ایران ثبت کرده‌اند و در چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ‌گاه از شرارت علیه کشور و ملت ایران دست نکشیده‌اند و حق مشروع و قانونی و اخلاقی و انسانی داریم تا نسبت به آنان واکنش داشته باشیم، ولی این تحریف امریکایی نسبت به واکنش‌های مقاومت منطقه‌ای، توهین و تحقیر حقوق و شعور و اراده آنهاست. روح جنایتکار غربی را در سیاست‌های بایدن و کلام ترامپ و عملکرد رژیم صهیونیستی در ۱۲۰ روز گذشته در غزه و در سال‌های گذشته بیش از هر دوره تاریخی شاهد بوده‌ایم. آنچه مهم است و بر روایت فریبکارانه از سیاست‌های جنایتکارانه امریکا و غرب و رژیم صهیونیستی در افکار عمومی جهانی غلبه نشان می‌دهد این است که همان گونه که در جهان رسوا و منزوی شده و تحت فشار هستند، هم در غزه شکست خوردند و هم در منطقه غرب آسیا با هرگونه ماجراجویی برای حفظ کیان‌های استعماری، راه به جایی نمی‌برند و این ماراتن استراتژیک در منطقه مهر پایان را بر رژیم صهیونیستی می‌زند، ولی امریکا برای نجات باقیمانده استعماری چاره‌ای جز خروج از باتلاق کودک‌کش‌های صهیونیست ندارد و به جای دوره‌گردی در برخی کشور‌های منطقه و جهان باید با صهیونیست‌ها خداحافظی و توافق با تهران را آرزو کند. خارج از این مدار، شکست در انتخابات، ورشکستگی امریکا در جهان و هزینه‌های غیر قابل تحمل در انتظار آنهاست. فراموش نکنید که شما در کاخ‌های شیشه‌ای هستید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار